مقالات

تفاوت 2 مدل آبگرمکن آیونایز و پیلوت دار ، آیونایز و فن دار

آیونایز ، شمعک دار

تفاوت آبگرمکن آیونایز و پیلوت دار

 تفاوت آبگرمکن شمعک دار و بدون شمعک

 

اصلی ترین تفاوت آبگرمکن آیونایز و پیلوت دار را می‌توان در طراحی شمعک این دو مدل آبگرمکن دانست. این امر به گونه ای است که

در آبگرمکن‌های پیلوت دار شمعک بطور دائمی روشن است.

اما در سبک آبگرمکن‌های آیونایز قطعه شمعک حذف و به جای آن سیستم جرقه زن هوشمند برای روشن کردن آبگرمکن تعبیه شده است.

این قابلیت در سیستم آبگرمکن‌های آیونایز حدودا 17 درصد از مصرف انرژی گاز را کاهش داده است. علاوه بر این مورد ویژگی دیرتر رسوب گرفتن لوله‌های  ورودی و خروجی آبگرمکن دیواری و مبدل آبگرمکن در مدل آیونایز از دیگر نکات تفاوت آبگرمکن آیونایز و پیلوت دار می‌باشد.

به همین دلیل در بیشتر مواقع آبگرمکن‌های آیونایز را با عنوان آبگرمکن دیواری بدون رسوب معرفی می‌کنند

ساختار آبگرمکن آیونایز به دلیل حذف قطعه شمعک دائمی به نوع جرقه‌ای معروف است. طراحی آبگرمکن آیونایز با هدف کاهش مصرف انرژی در حالت آماده باش صورت گرفته است. در واقع آبگرمکن در حالت عادی خاموش بوده و تنها زمان باز کردن آب گرم با ارسال یک دستور به برد تعبیه شده در سیستم آبگرمکن آیونایز فرمان روشن شدن آن صادر می‌شود.

شمعک یا پیلوت

یک قطعه است که به طور مداوم ولی با فشار بسیار کم گاز را به بیرون هدایت می کند این قطعه به مانند یک مشعل 24 ساعته و مداوم روشن است تا هرزمانی که بخواهید آبگرمکن را روشن کنید سریع احتراق ایجاد شده و آبگرمکن شروع به کار کند

شمعک یا پیلوت

شمعک یا پیلوت

آیونایز فن دار شرکت بوتان

این سبک آبگرمکن آیونایز که مجهز به فن تخلیه محصولات احتراق می باشند، به آیونایز فن دار معروف هستند.

آیونایز آبگرمکن بوتان آبگرمکن های آبگرمکن آیونایز و پیلوت دار

آیونایز آبگرمکن بوتان آبگرمکن های آبگرمکن آیونایز و پیلوت دار

یک قطعه الکترونیک به همراه سنسور برای اینکه شمعک مدام روشن نباشد

فن آبگرمکن بوتان برای مکان هایی که دود به سختی خارج می شود قطر لوله کم و یا پیچ و خم دارد و یا طول لوله زیاد است

فن ابگرمکن بوتان

فن ابگرمکن بوتان

در هنگام خرید آبگرمکن برای منازل آپارتمانی فاقد تهویه مناسب برای خروج دود و محصولات احتراق این سبک آبگرمکن به افراد پیشنهاد می‌شود.

در واقع تفاوت آبگرمکن آیونایز و پیلوت دار را در این مورد نیز می‌توان مزیت استفاده از آبگرمکن دیواری آیونایز بدون انجام تغییرات در ساختمان، با اطمنیان از خروج ایمن محصولات احتراق از محل نصب دستگاه به خارج ساختمان نامید.

  • رسوب گیری لوله‌های آبگرمکن آیونایز به نسبت آبگرمکن‌های پیلوت دار کمتر بوده بنابراین هزینه رسوب گیری و رفع مشکلات گرفتگی لوله‌ها در آبگرمکن‌های آیونایز به طرز ویژه‌ای کاهش یافته است. ن
  • صب فیلتر رسوب گیر آبگرمکن دیواری در آبگرمکن‌های مدل پیلوت دار  نیز یکی از ضروری ترین موارد در تهیه آب گرم به شمار می‌آید.
  • آبگرمکن‌های آیونایز به نسبت آبگرمکن‌های پیلوت دار که در محیط‌هایی با فشار کم آب عملکرد خوبی ندارند،انتخاب مناسب تری بوده زیر این سبک آبگرمکن با فشار کم آب هم به راحتی کار می‌کند.
  • طول عمر استفاده آبگرمکن‌های آیونایز به نسبت آبگرمکن‌های پیلوت دار بیشتر بوده به انتخاب بیشتر این سبک آبگرمکن کمک ویژه‌ای کرده است.
  • تفاوت آبگرمکن شمعک دار و بدون شمعک یا همان پیلوت دار و آیونایز به تجهیزات ساخته شده آنها مثل اندازه و ابعاد  رگلاتور بستگی دارد. در واقع این تفاوت در شیر مغناطیسی آبگرمکن پیلوت دار و آیونایز بوده به این شکل که رگلاتور آبگرمکن با شمعک نسبت به بدون شمعک عمیق تر بوده و در آبگرمکن آیونایز عملکرد این شیر بصورت برقی است.
  • برای فعال کردن شیرمغناطیسی در آبگرمکن پیلوت دار قطعه‌ای بنام میله تحریک نعبیه شده است که با توجه به اعمال طراحی پیشرفته در آبگرمکن آیونایز یا بدون شمعک این قطعه لازم نیست.
  • در مقابل در آبگرمکن آیونایز با بدون شمعک اهرم تحریک میکروسوئیچ برای زمان باز شدن این آبگرمکن قرار داده شده است که در آبگرمکن شمعک دار وجود ندارد.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی آبگرمکن شمعک دار و بدون شمعک تعبیه برد کنترل برای ایجاد جرقه و باز شدن مسیر گاز و روشن شدن مشعل در آبگرمکن آیونایز است که در نوع پیلوت دار دیده نمی‌شود. علاوه بر این انتهای بخش توخالی مغزی شیر در آبگرمکن پیلوت دار برای فعال کردن شیر مغناطیسی باز بوده که در نوع آیونایز این قسمت بسته است.

اگر قصد خرید دارید با شماره 09190358484 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنماییی نمایند .
آدرس : اصفهان -چهارباغ بالا -جنب بانک سامان ، فروشگاه پژوهش

لیست قیمت جدید آبگرمکن  بوتان

لیست قیمت آبگرمکن بوتان فروردین 1403

سایت  رسمی شرکت بوتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *